fdsasa fdsasa .

fdsasa

علت باز شدن منافذ پوست

منافذ باز پوست را خواهیم دید که با بالارفتن سن تشدید می‌شود.

راه‌های پیشگیری از باز شدن منافذ پوست
اولین و بهترین راهکار برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوست، استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب و پوشش مناسب پوست صورت در مقابل نور خورشید است. زیرا آسیبی که نور خورشید به پوست می‌زند، منجر به تخریب کلاژن می‌گردد و این باعث می‌شود منافذ بزرگتر به نظر برسند.

راهکارهای درمانی منافذ باز پوست
لایه برداری پوست
اولین روش درمانی برای بسته شدن منافذ پوست، لایه برداری است. در این فرآیند با پاکسازی پوست و زدودن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده، همچنین کاهش چربی در پوست، با کاهش منافذ پوست روبه رو می‌شویم. برای این منظور، می‌توان از اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی استفاده کرد (گلیکولیک می‌تواند عالی باشد حتی اگر پوست خشک باشد)

درمان لیزری منافذ باز پوست
تا قبل از سال 2000 میلادی اکثر افراد ترجیح می‌دادند برای اقدامات درمانی مربوط به پوست به جای استفاده از لیزر، از روشهایی مانند لایه برداری استفاده نمایند. اما از آن زمان تاکنون لیزرها از نظر ایمنی از لایه برداری فراتر رفته‌اند و مشتاقان انجام لیزر نیز افزایش پیدا کرده است. برای درمان منافذ باز پوست می‌توان از یک لیزر با پالس بالا مانند IPL استفاده کرد که همراه با مکش سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌ها، به عنوان یک درمان فوتو پنوماتیک (کومدون‌های سر سیاه) شناخته می‌شود. مکش به پاکسازی منافذ کمک می کند و سپس انجام یک لایه برداری شیمیایی ملایم روی آن باعث بهبود منافذ و مشکل پوست می‌شود
منبع : https://www.drvaez.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۷:۰۱ توسط:fdsasa موضوع: نظرات (0)