fdsasa fdsasa .

fdsasa

روش های درمان چاقی

این روش برای افرادی که BMI 30 و بالاتر دارند می تواند جنبه درمانی داشته باشد. اما برای افرادی که به دلیل مشکلات جسمی نمی توانند رژیم غذایی لاغری داشته باشند یا ورزش کنند مناسب نمی باشد.

رژیم غذایی
طبق بررسی های انجام شده یکی از لذت های بزرگ دنیا خوردن غذا می باشد. بیشترین آمار چاقی نیز مربوط به تغذیه نامناسب می باشد. بنابراین یکی از روش های لاغری رژیم غذایی مناسب می باشد. این روش باید با مشورت با متخصص تغذیه انجام شود. از آنجائیکه این روش زمان بر بوده و برای بسیاری از افراد سخت می باشد بندرت دارای نتیجه موثر می باشد زیرا فرد باید به طور متداوم طبق دستورالعمل خاصی عمل کند.

ورزش
یکی دیگر از راه های لاغری ورزش می باشد. فعالیت های بدنی باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در نهایت باعث بهبود عملکرد اعضای بدن از جمله قلب و ریه می شود. ورزش به تنهایی برای لاغری کافی نمی باشد و باید در کنار رژیم غذایی مناسب انجام شود در غیر اینصورت نتیجه مطلوب به دست نمی آید. از آنجائیکه ورزش را همه افراد نمی توانند انجام دهند معمولا از این روش برای لاغری کمتر استفاده می شود. همچنین فرد در صورتی نتیجه مطلوب از لاغری با ورزش را حاصل می کند که به طور پیوسته انجام دهد وگرنه نتیجه معکوس می دهد. این روش مانند رژیم غذایی سریع نمی باشد و نیاز به زمان دارد.

دارو
یکی دیگر از روش هایی که منجر به لاغری می شود استفاده از داروهای چربی سوز می باشد. این داروها باعث کاهش جذب چربی شده و بعد از مدت زمانی ( معمولا یک سال ) ۱۰% کاهش وزن وجود دارد. این روش عوارضی از جمله کمبود ویتامین محلول در چربی برای فرد ایجاد می کند. این داروها معمولا برای افرادی با BMI بین ۳۰-۳۵ تجویز می شود.
جراحی
معمولا فرد زمانی که از روش های لاغری مذکور نتیجه کافی را به دست نمی آورد به سراغ جراحی می رود. شایع ترین جراحی برای لاغری ، لیپوماتیک می باشد. در این روش ابتدا سوراخ های کوچکی بر روی نواحی از بدن ( شکم، پهلو ، ران ، بازو و.. ) ایجاد شده و وسیله ای به نام کانولا وارد پوست می شود. سر کانولا هوشمند بوده و زمانی که به چربی می رسد شروع به چرخش کرده و آن را خرد می کند. چربی های خرد شده از بدن فرد خارج می شود. این جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود. توصیه می شود این جراحی توسط جراح پلاستیک یا متخصص لیپوماتیک که در این زمینه تخصص و تبحر کافی دارد انجام شود.
منبع : https://drsoleymanzadeh.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۴:۲۷ توسط:fdsasa موضوع: نظرات (0)