fdsasa fdsasa .

fdsasa

روف گاردن مدرن

حتما هر شخصی در زندگی خود به خانه رویایی و مکانی که دوست دارد در آن اوقات خود را بگذراند ، فکر کرده است. این افکار در ابتدا در زمان کودکی، زمانی که در نقاشی هایمان خانه هایی زیبا وساده با محیطی که عموما با درخت و خورشید و در نزدیک یک رودخانه و یا جنگل با پرندگان در حال پرواز به ذهن خطور می کند.


امروزه با وجود تکنولوژی های مدرن و تلفیق حرفه ای معماری و صنعت روق گاردن رسیدن به رویا کودکی غیرممکن نیست
اصلی ترین ویژگی سبک روف گاردن مدرن سادگی آن است. سبک معماری در روف گاردن مدرن یا همان بام سبز مدرن ، سبکی است مینیمالیستی که تاکید خاصی بر ظاهر تزیینی ندارد. این سبک از طراحی روف گاردن و بام سبز بر این پایه استوار است که طراحی و فرم باید تابع عملکرد باشند. شکل‌ها و ساختارهای مستطیل شکل و مکعبی در این مدل از روف گاردن به وفور دیده می‌شود.
اصلی ترین ویژگی سبک روف گاردن مدرن سادگی آن است.
در طراحی و اجرای روف گاردن به سبک مدرن خطوط صاف نه تنها نمایی مینیمالیسم به بام سبز یا روف گاردن مدرن می بخشند بلکه آن را جذاب تر و زیباتر نشان می دهند. از آنجایی که معماری مدرن فاقد تزئینات بیش از حد است، از این رو پیوند بهتری با محیط خارجی و طبیعت برقرار می کند.


خصوصیات اصلی روف گاردن مدرن

روف گاردن مدرن بیشتر به اشکال هندسی ساده و کمتر به طرح و نقش در تجملات اهمیت می دهد. در طراحی روف گاردن مدرن بیشتر به فضا و عملکرد مصالح و سازه اهمیت داده می‌شود. برجسته ترین ویژگی روف گاردن مدرن سادگی طرح و فرم آن است. در این سبک به جای اهمیت به دکور و تجملات بیشتر به مکان و فضا تاکید شده است.
در طراحی روف گاردن مدرن عموما فرم از عملکرد تبعیت می کند. در ساخت روف گاردن مدرن، طراحان باید از علم فیزیک و ریاضی استفاده نمایند تا فرم زیبایی به سازه بدهند . به همین رو در روف گاردن به سبک مدرن تاکید بر روی فرم کلی روف گاردن و یا بام سبز می باشد به گونه ای که کارایی ، سازه و مصالح دارای ارجعیت نسبت به طراحی های خوش‌منظره دارد .


همچنین استفاده‌ی بهینه از فضا روف گاردن و به کارگیری منطق در طراحی بم سبز بسیار با اهمیت است. این بدان معنا است که فضا المان اصلی است که در طراحی این روف گاردن ها مورد توجه قرار می گیرد و سایر المان های روف گاردن همانند مسیر های دسترسی ، پلانتر ها و آبنما ها و … در اولویت دوم شکل دهی به طراحی های بام سبز می باشند.

 


روف گاردن مدرن - مدرن باکس

 

ویژگی های روف گاردن مدرن :

شکل کلی ساده و بدون تزیینات خاص، ساختار مستطیل شکل و استفاده از ساختارهای مکعبی از جمله ویژگی‌های بارز این سبک از معماری هستند. مشخصه‌های روف گاردن مدرن یا بام سبز مردن بع گونه ای است مه از تزیینات زیاد، خطوط پیچیده،منحنی و اشکال مختلف که در سایر سبک ها متداول بوده به شدت اجتناب می شود.
در مقابل، خطوط تمیز و مستقیم و سیلوئت‌ های کنسول شده از مشخصه‌های معماری روف گاردن و بام سبز مدرن هستند.
بام سبز ها یا روف گاردن های مدرن اصولا سبک مینیمالیسم خود را حفظ می نمایند و در طراحی روف گاردن به سبک مدرن با تزئینات اضافی مزین نشده و ساختار ارتباطی بین فضا ها عاری از هر نوع پیچیدگی است. مینیمالیسم بودن این روف گاردن ها به معنای سرد و خشن بودن آن ها نیست بلکه این ساختار بسیار نرم و آرامش بخش می باشد .
در واقع می توان گفت که روف گاردن های مدرن فضایی بدون استرس ایجاد می نمایند .

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۹:۲۰ توسط:fdsasa موضوع: نظرات (0)