fdsasa fdsasa .

fdsasa

یا مبتلا به حساسیت فصلی هستید؟ چقدر آن را می‌شناسید؟

آلرژی فصلی چیست؟
وقتی سیستم ایمنی بدن نسبت به یک ماده طبیعی بی‌ضرر موجود در هوا مانند گرده گل‌ها واکنش نشان می‌دهد، مواد شیمیایی مانند آنتی‌هیستامین در بدن آزاد شده و وارد جریان خون می‌شوند. وظیفه این مواد شیمیایی دفاع از بدن در برابر عامل مهاجم بیرونی است. با توجه به اینکه ماده‌ای که برای بدن مضر باشد در واقعیت وجود ندارد، ترشح این مواد منجر به واکنش آلرژیک می‌شود.

چه کسانی بیشتر به آلرژی فصلی مبتلا می‌شوند؟
حساسیت فصلی در هر سنی ممکن است شروع شود. با این‌ وجود، کودکان بیشتر از سایرین با این مشکل درگیر هستند. آلرژی فصلی اغلب در کودکان کمتر از ۱۰ سال بروز می‌کند و تا نزدیکی ۲۰ سالگی ادامه دارد؛ اما، در بزرگسالی نشانه‌های حساسیت به‌مرور کمرنگ می‌شوند و آلرژی فصلی ناپدید می‌شود.

علت‌های بروز حساسیت فصلی چیست؟
آلرژی‌های فصلی ممکن است به دلیل مختلفی رخ دهند. در اینجا قصد داریم تمام دلایل بروز آلرژی را در فصل‌های مختلف سال بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

گرده‌افشانی گل‌ها و گیاهان مختلف
گرده‌افشانی گل‌ها و گیاهان مختلف، اولین دلیل آلرژی فصلی است. حساسیت فصلی ناشی از گرده‌افشانی گیاهان در بهار به اوج خودش می‌رسد. در این فصل گرده گل‌ها و درختان در هوا پخش می‌شود و آلرژی‌های فصلی را شدت می‌بخشد.

اگر دلتان می‌خواهد هوای تازه ‌وارد ریه‌هایتان کنید، به فکر عطسه‌های بعد از آن هم باشید. چون به‌محض باز کردن پنجره اتاق یا ماشین شخصی­تان، گرده‌ها وارد محیط می‌شوند و حساسیت فصلی را با خودشان به ارمغان می‌آورند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۵:۰۰ توسط:fdsasa موضوع: نظرات (0)